KOSOVA KONSER ANILARIMDAN

Yaklaşık 3 yıl önce Dragos Musiki Cemiyetine daha üye olmamışken içimdeki müzik sevgisini açığa çıkaracak bir koro arayışındaydım ve ilanları araştırırken Dragos’un telefon numarası ile karşılaştım.Hiç tereddüt etmeden aradığımda telefona cevap veren bas bariton ses doğru adrese geldiğimi bana hissettirdi.Serdar hocamızla telefonda konuşurken onun güzel ve samimi kalbini hissettim.Her şey birkaç dakika içinde gerçekleşti ve ben bu çok sevgili derneğin bir üyesi olmuştum ve sevgili arkadaşlarım bana whatsapp dan hoş geldiniz mesajları atıp,beni hemen sevgi ile sarmalamışlardı.Şunu söylemek isterim ki Sevgi kızımız beni daha hiç görmeden sevdiğini dile getirmiş ve beni çok duygulandırmıştı.

Böylece derneğe gelmeye başladım ve buranın ikinci ailem olduğunu hissettim. Tabii bu aileyi kuran Serdar ve Aysel TAŞTANOĞLU çiftinin bu konudaki emek ve sonsuz sevgilerini söylemeyi bir borç bilirim.

İki sene önce Nisan ayı başında bir gün derse başlamadan önce Serdar hocamız Kosova’dan bir davet aldığımızı ve orada konser vereceğimizi ve oraya kimlerin gitmek istediğini sordu. Dragos Koro üyelerinin çoğu orada pek çok kere konser verdikleri için bu sefer bizim koromuzdan Taştanoğlu çifti ile ben, Güner Hanım ile Halit Bey gitmeye karar verdik. Kardeş İzmit korosundan da pek çok korist arkadaşımız bizimle gelecekti. Böylece hazırlanmaya başladık. Ben çok heyecanlıydım çünkü Kosova’ya ilk defa gidecektim. Yola gece çıkmaya karar verdik böylece geceyi yolda geçirecek ve sabah 10 civarında Prizren’e varmış olacaktık.

Böylece Dragos Musiki Cemiyetine çok yakın olan pastanenin önünde bizi alacak otobüsü beklemeye başladık ve sonunda geldi. Geziye saz elemanlarımızdan birkaç kişi de geliyordu. Hüseyin Bey kemanı ile otobüste arkamızda oturuyordu ve yol boyunca bize kemanı ile eşlik edip, kulaklarımızı bayram ettirecekti.

Yola bu şekilde çıktık. İlk saatler aynı liseli gençler gibi konuşup, şakalaştık ve birbirimize ikramlarda bulunduk. Daha sonraları ertesi güne enerji biriktirmek için koltuklarımızda kıvrıldık, pek olmasa da uyumaya çalıştık. Sonunda Güzel Prizren’e vardık. Burası ortasından nehir akan çok otantik bir şehirdi.

Nehir buranın en önemli özelliği.Tertemiz bir şekilde akıyor ve üzerinde diğer tarafa geçmek için küçük süslü köprüler yapmışlar.Hatta bir tanesinin üzerleri tamamen asma kilitlerle kaplıydı ve çok orijinal görünüyordu. Otelimize vardıktan sonra- herkes odalarını istediği bir arkadaşı ile paylaşmıştı; ben de çok sevgili arkadaşım Güner Hanımla kalacaktım-bavullarımızı odalarımıza bırakıp,yemek yemek için dışarı çıktık. Büyük grubumuzla nehir kenarında, açık havada bir restoranda köfte yedik. Buranın köfteleri ve eti çok meşhurmuş. Daha sonra yürüyerek etrafı şöyle bir gezip, bir tatlıcıda tatlılarımızı da yedikten sonra dinlenmek için odalarımıza çekildik.

Ertesi günü sabah kahvaltılarımızı ettikten sonra Serdar Hocamızın çok değerli arkadaşı ve ailecek görüştükleri Reşit Bey’in kurmuş olduğu Kosova, Balkan Müzik evini bütün arkadaşlarla gezdik ve orada pek çok bilgiler edindik ve resimler çektirdik. O günün akşamında Reşit Bey bizleri güzel bir restoranda akşam yemeğine davet etti.Ertesi günü Priştine’de Reşit Beyin değerli koristleri ile ortak ve bizlerin vereceği konseri gerçekleştirecektik. Hepimiz yine bir saat uzaklıktaki Priştine’ye gitmek üzere otobüslerimize bindik ve oraya vardık. Önce Reşit Bey’in değerli koristlerinin konserini izleyip dinledik sonra da bizim şarkılarımızı söyledik.

Kosova grubu da aramıza katılarak bizlerle birkaç şarkı söylediler. O gece büyük beğeni ve alkış aldık,hatta konserimiz Kosova televizyonunda yayınlanmış. Serdar hocamız bize bunun videosunu gönderdi sonradan.

Serdar hocamız ve Reşit Bey birlikte gerçekleştirdikleri bu organizyonda bir kere daha dostluk ve kültür elçiliği yapmış oldular ve Türk müziğini değişik ülkelerde duyurmuş oldular ve bunun haklı gururunu taşıyorlar.

Orada bulunduğumuz 23 Nisan günü Çocuk Bayramının aynı bizim buradaki coşku ve neşeyle kutlandığını gördük. Dünyanın neresinde olurlarsa olsunlar Türkler Atatürk’e olan bağlılık ve saygılarını gerektiği şekilde yerine getiriyorlar. O gün tarihi yerleri gezip, alışveriş yaptıktan ve akşam da Reşit bey’in hazırladığı veda gecesine katılıp,herşey için teşekkür ettikten sonra İstanbul’a dönmek üzere yola çıktık.

Ben bu konser gezisine katıldığım için çok mutluydum. Çok şey öğrenmiş ve çok yer görmüştüm. Darısı bundan sonra yapacağımız seyahat ve vereceğimiz konserlere , inşallah!Taştanoğlu çiftine bize bu fırsatı verdikleri için çok teşekkür ediyorum.

SEVGİLER, SAYGILAR

Suna GÜLGÜDEN

06.12.2020

11 Yorum

Serdar Taştanog

06 Aralik 2020
İnsan hayatı çok şeyi yaşıyor ve görebiliyor . Hayatimiz bir şelale misali akıp gidiyor Böylesi hızlı geçip giden bir aktive içinde unutulan ve unutulmayanlar diye ikiye ayirabilecegimiz anı kategorilerimiz sözkonusudur.Unutulmazlarımız arasında en önde olanlar ise mutlu geçen seyahatlerimiz mutlu etkinliklerimiz ve kendimize ailemize sevdiklerinize ait çok özel günlerimizdir.İşte bunlardan biri olan ve bizleri de yer aldığı herşeyiyle güzel izler bırakan bir konser ve ona ait seyahat anımızı yazarak o güzel anıları tekrar yaşattınız Övgü ve sevginiz için bizlerde size çok teşekkür ederiz.10 yıl boyunca 25 yurtdışı ve yüzlerce yurtiçi konserini bizimle yaşayan ancak değil yıllar daha o sürecin birkaç hafta sonrası herşeyi unutup tüketen yüzlerce kişiyi tanıyan bizler sizin gibi vefa duygusu yüksek dostları tanıyınca mücevher bulmuş gibi oluyoruz.Emeğinize yüreğinize sağlık.
Şükufe

Çok güzel anılarız olmuş . Ben de Serdar bey ve sevgili eşini ilk gördüğümden itibaren çok sevdim Ve her zaman onlar Ve Koro’nun güzel insaları arasında mutlu oldum her ne kadar da sorunlarım izin vermesede o aileden olmayı çok seviyorum
Halit Çalışkan

07 Aralik 2020
Suna hocam ne kadar güzel anlatmış ve resimlemişsiniz tebrik ederim iyi ki birbirimizi tanımış ve böyle güzel anılarımız olmuş daha nice sağlıklı coronasız güzel anılarımız olur inşallah çok güzel yazmışsınız hikayenize beni de kattığınız için çok teşekkür ederim
Suna Gülgüde

Çok teşekkür ederim Serdar hocsm. Bu ailenin bir parçası olduğumuz için çok mutluyuz. Burada geçirdiğimiz saatler öğrendiğimiz ve çok mutlu olduğumuz saatler. Bir arada güçlüyüz, kuvvetliyiz. Elbet bu sıkıntılı günler geçecek ve normale gireceğiz. Yine birarada, omuz omuza şarkılarımızı söyleyeceğiz!! SAYGILAR!
Aysel Taştanoğl

07 Aralik 2020
Sevgili Suna hanım güzel yazınızı güne başlarken elimde çayım yudum yudum okudum. Nasıl güzel ifade etmişsiniz. Dostluk müzik ilgi ile gezmek insanı canlandıran unsurlar. Ve biz bunları doya doya yaşadık. Hele ki içinden geçtiğimiz tatsız ortamda önemini daha da iyi anladık. Size teşekkür ediyor bir an önce yine müzikle dostlukla sevgiyle kalalım diyorum. Sevgiler
Nurdan Erakıncı

Suna hanımcım ne güzel yazmışsınız kaleminize sağlık. Sevgiler..
Zafer KONUKOĞLU

07 Aralik 2020
O KADAR GÜZEL ANLATMIŞSINIZ Kİ KALEMİNİZE VE YÜREĞİNİZE SAĞLIK.OLUMLU OLUMSUZ OLAN HERŞEY BİR ANI OLARAK KALACAKTIR.GÜZEL GÜNLERDIR.UMARIM SAĞLIKLA TEKRARI MÜMKÜN OLUR.
Ümran özbey

Suna hanım, Derneğimizin fiili olarak yapıtlarından en kıymetli ve anlamlı gezilerinden biridir Kosova konseri. Bende katılmıştım. Balkanlarda görmek istediğim merak ettiğim yerdi Prizyen. Osmanlı izleri, Türklerin özlerini yaşatmaları, özellikle müziğimizi unutmamaları beni çok etkilemişti. Sanki memleketimizde evimizde gibi hissetmiştik. Tabii buna vesile, Derneğimiz ve Kuruluş amacı, Kurucu Başkanımızın bu konuda bilgi, düşünce müziğimize kültürümüze verdiği kıymet ile başladı. Bu camiada olmaktan mutlu olanlardanım.
Esin Tütüncü

11 Aralik 2020
Sunacım Dragos Musiki Derneğine başladığın günü hiç unutmuyorum. Hemen kaynaşıp arkadaş olmuştuk.İnşallah o güzel özgürce şarkı söyliyeceğimiz konserler vereceğimiz günler gelecek.yazını keyifle okudum kalemine sağlık selamlar
Armağan ümit çı

Suna hanım Kosova anılarınız beni geçtiğimiz sene tam bugünlerde gittiğimiz köstence konserimize götürdü. Böyle kıymetli anılar unutulmuyor. Siz de çok güzel anlatmışsınız. İnşallah yine o günlere tekrar dönmek dileğiyle
Selma sarioz

12 Aralik 2020
Sevgili arkadaşım kaleminize sağlık tekrar anılarımız gözümde canlandı iyiki kosovaya gitmişim iyiki sizler gibi değerli arkadaşlar tanımışım. Yazınız şu CORANO günlerinde fevkalâde İyi geldi teşekkürler. Sevgili hocam ve esinede ayrıca tüm Dragos ailesine selâm olsun.Saygilar.