MONAKO SEYAHATİMDEN ANILAR

Monako Prensliği , Avrupa’da Akdeniz kıyısında yer alan bir şehir devletidir. Vatikan’dan sonra Dünyadaki ikinci küçük bağımsız devlet olan Monako’nun kara sınırları Fransa ile çevrilidir. Ülke eski Monako şehri ve sonradan inşa edilen alanlardan oluşur. Monte Carlo semtindeki gösterişli kumarhaneleri ile ünlüdür. Yüzölçümü bu kadar küçük olmasına rağmen ülkede bir stadyum bulunur. Monte Carlo şehrinde bir uluslar arası havalimanı bulunmaktadır. Ülke genelinde tren taşımacılığı ön plandadır ve Fransa demiryolunun küçük bir parçası ülkeden geçmektedir. Fontvieille semti ile Monako Ville’nin arasında ise büyük bir yat limanı bulunmaktadır. Bu ülkede Fransızların sayısı Monakolulardan daha fazladır. Monako dünyanın en yüksek yaşam süresine sahiptir. Bir Monakolu ortalama olarak 90 yıl yaşar. Ülkenin ekonomik kalkınması 19.yüzyıl sonunda Monte Carlo’da ilk kumarhanenin açılması ve şehrin tren yoluyla Paris’e bağlanması sonucunda başladı.

Albert Monako Prensliğinin hükümdarı ve Prens ııı. Rainer ve Amerikan aktris ,eski adı Grace Kelly olan Prenses Grace’nin oğludur.Monako sarayı Kraliyet ailesinin 1927 yılından beri yaşadığı resmi yerdir. 20. yüzyıl itibariyle turistlerin en çok ziyaret ettiği noktalardan birine dönüşmüştür. Palais Princier orijinal adıyla bilinen Prenslik sarayı, Monte Carlo’da  d’Azur bölgesinde yer alır. Oldukça yüksek bir tepede yer almaktadır .

Buradan muhteşem Monte Carlo manzarasını izlemek bana ve arkadaşlarıma da kısmet oldu. Saraya çıkan yollarda yürürken bu yollardan kimbilir kaç kere Grace Kelly ve genç kızlığımdan beri takip ettiğim Caroline ve Stephanie’nin  geçtiğini düşündüm. Sarayın önüne geldiğimizde kocaman bahçesini gezdik ve resimler çektirdik. Sarayın girişinde Grace Kelly’nin taktığı şapkalar ve kıyafet örnekleri sergisi vardı. Ayrıca isteyenler buradan hediyelik eşyalar alabiliyorlardı.Sarayın gezmeye müsaade ettiği yerleri gezdik, gördük. Yukarıya Prens Rainier  ve ailesinin kullandığı asansörle çıktık. Saray Avrupa ve Akdeniz mimarisinin başarılı bir örneği idi.

Grace Kelly , Amerikalı sinema ve tiyatro oyuncusu Monako Prensi ııı. Rainer ile evlenerek Monaco Prensesi ünvanı almıştır. Rainer’in Grace Kelly’i kendisine eş olarak seçmesindeki en önemli faktörler , Kelly’nin Katolik olması ve çocuklara aşırı düşkünlüğüydü. Ayrıca güzelliği, iyi bir aileden gelişi ve yıpranmamış  şöhreti de aktrisi uygun bir gelin yapmıştı. İkisi kız olmak üzere 3 çocuk dünyaya getirdi.1957 de Prenses Caroline, 1958 de Prens ıı. Albert ve 1965 de Prenses Stephanie  doğdu. Prenses olmanın tüm sorumluluklarını yerine getiren Kelly, sinemayı özlüyor ancak, çocuklarına ve eşine adadığı hayatını yeniden değiştirmek istemiyordu. 1982 senesinde Kelly  52 yaşında geçirdiği bir trafik kazasından sağ olarak kurtulamamıştır. Başta Monako olmak üzere tüm dünyayı yasa boğan ölümünden sonra , büyük bir cenaze töreniyle gömüldü. Eşi Rainer , hatırasına sadık kalarak ,bir daha hiç evlenmedi ve 2005 yılında o da hayatını kaybetti.

Sarayı gezdikten sonra ünlü Monte Carlo kumarhanelerini görmek istedik. Hava kararmıştı. Biz de gruplar halinde tepeye doğru tırmanırken her yer akşam karanlığında ışıl ışıldı. Monte Carlo Monako Prensliğine gelir kaynağı sağlamak amacıyla dünya zenginleri için lüks ve görkemli bir kumar merkezine dönüştürülmüş. Bizler her ne kadar üstlerimizde uygun kıyafetlerle gelmiş olsak da içeriye tuvalet ve smokinli , VIP diye adlandırılan kalbur üstü, kodaman kişilerin girdiğini gözlemledik. Bahçede uzun süre oturarak içerisini hayal ettik ve dünyada bazı insanların ne kadar farklı imkanlarda yaşadıklarını konuştuk. Sonra buradan deniz seviyesine inerek, marinada demirli bir şekilde duran muhteşem, lüks yatları parlak ay ışığı altında sanki rüyadaymış gibi seyrettik. Burası inanamayacağınız kadar güzel,gıcır gıcır yepyeni , gösterişli uluslararası yatlarla doluydu.

Artık rüyadan uyanma vakti gelmişti ve ben bundan çok mutlu oldum, çünkü buralar ve gördüklerim benim hayatımın gerçek ve güzelliklerinden çok uzaktı ve ben artık kendi hayatıma dönmek istiyordum. Bunlar güzel anılar olarak kalacaktı. Hem bilgilerimi tazelemiş oldum hem de gözlerim gördüklerimle şenlenmiş oldu. Ve sonunda dönüş yoluna geçtik.

HERKESE SEVGİLER !

Suna Selma GÜLGÜDEN

13.11.2020

6 Yorum

Nilgün tezer

12 Kasim 2020
Sayenizde Monako'yu gezmiş olduk...teşekkürler
Halit Çalışkan

Suna hanım "rüyadan uyanmak zamanı geldi" dediğin anda eyvah bu seyahat rüya galiba bu gezi olmamış diye düşünerek üzüldüm sonra baktım ki ben Monako ve Carolin rüyasındayım harika bir geziymiş teşekkürler bizi rüyalara soktuğun için
ERTUĞRUL ÖZBAĞ

13 Kasim 2020
SUNA HANIM BEN DE İSPANYA -İTALYA ARASINDA GEMİ SEYAHATİNDE GÖRDÜM 6 SAAT KADAR KALDIK ,ÇOK AŞIRI ZENGİNLİK VE LÜX BİR ŞEHİR DEVLET.DÜNYADA BU KADAR AÇ YOKSUL VARKEN BURAYA NE KADAR ÇOK KARA PARA GELDİĞİNİ GÖRMEK İNSANLARI DÜŞÜNMEYE SEVK EDİYOR.
Suna Gülgüde

Teşekkür ederim canım arkadaşlarım. Herzaman ne diyoruz gidip, göreceğiz ama kendi güzel ülkemize ve bize bahşedilen kendi, güzel hayatımıza döneceğiz!
Nurdan Erakıncı

15 Kasim 2020
Suna hanımcım gerçekten de harika bir gezi ve unutulmayacak bir anınız olmuş. Sayenizde ben de gezmiş kadar oldum. Kaleminize sağlık, teşekkürler. Sevgiler.
Ümran özbey

19 Kasim 2020
Monokayı bende severim. Görmedim ama prensesten dolayı çocukluğumuzda hep takip etmiş, neler var diye araştırmışımdır. Ertuğrul Beyin dediği gibide yaşayış, lüks payı düşündürüyor.